💎🍃💎🍃💎🍃💎🍃💎🍃💎🍃
👌دلايل مختلفي دارد كه مي توان به ۳ عامل اصلي اشاره كرد 

✨💎✨💎✨💎✨💎✨💎✨💎
1⃣ چشم و هم چشمي و تظاهر
برخي از مردم چون افتخار را در استفاده از كالاي خارجي مي دانند و در ضمن مي خواهند از خواهر و برادر و فاميل و آشنايان به قول خودشان عقب نمانند ترجيح مي دهند كالاي خارجي مصرف كنند اگر چه كالاي ايرانيِ باكيفيت هم وجود داشته باشد
2⃣ عدم اطلاع از عواقب خريد كالاي خارجي 
اگر مردم آگاهي داشته باشند كه استفاده از كالاي داخلي چه فوايد عظيمي براي كشور دارد از خريد كالاي خارجي خوددا ري مي كنند 

برای اثبات ضرورت استفاده از كالاي داخلي ذکر تجربه‌ی ژاپنی‌ها می‌تواند، مفید فایده باشد. در خلال جنگ دوم جهانی، آمریکایی‌ها با استفاده از بمب اتم، ژاپن را شکست دادند ژاپنی‌ها سه دهه بعد با حمایت از تولید داخلی توانستند بخشی از شکست خود در جنگ جهانی دوم را جبران کرده و بر صنایع آمریکایی غلبه نمایند 

ژاپن در واقع سه عنصر کلیدی حمایت از تولید را در یک نقطه‌ی مشترک متمرکز نمود. «تولید کننده» تمام همّ و غمّ خود را بر تحقق ارزش آفرینی برای مشتری «مردم» از راه مدیریت بهینه‌ی بهای تمام شده و افزایش کیفیت متمرکز نمود. مصرف کننده و مردم نیز که نیازهای خود را در محصولات تولیدی داخلی قابل تحقق یافتند، بر استراتژی حمایت از تولید داخلی از راه مصرف کالاهای ژاپنی صحه گذاشتند. دولت و نهادهای سیاست ‌گذار نیز در فراهم نمودن بسترهای لازم برای مدیریت استراتژیک هزینه یا بهای تمام شده با رویکرد هزینه ‌یابی هدف نقش خود را به درستی ایفا نمودند
3⃣ بي كيفيت بودن برخي از كالاهاي داخلي 
بعضي از شركت هاي داخلي كالاهاي بي كيفيت و بدون خدمات پس از فروش عرضه مي كنند كه باعث دل سردي مردم از خريد كالاي داخلي است كه شايد اين مورد مهمترين عامل عدم استفاده مردم از كالاي داخلي باشد 

كه انشاء الله با عزم ملي از جانب مردم و مديريت جهادي مسئولين ،شاهد تحقق اقتصادي فوقِ پويا يا همان اقتصاد مقاومتي باشيم

🆔@talayedarantabliq🍃

موضوعات: اخلاقي  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...